Hoe komt een huisartsenpraktijk aan een keurmerk?
Een door de NPA gekeurde praktijk voldoet aan landelijk vastgestelde normen en werkt gericht aan kwaliteitsverbetering.
Om dit te kunnen vaststellen is de praktijk eerst doorgelicht. Daarna zijn onderzoeksgegevens op het gebied van organisatie en praktijkvoering, medisch handelen en de mening van patiënten/cliënten vergeleken met andere praktijken. Op basis van een NPA rapportage zijn vervolgens verbeterplannen opgesteld. Een NPA-auditor houdt de vinger aan de pols om na te gaan of de verbeteringen zijn uitgevoerd en of er aan de voorwaarden wordt voldaan.
Als patiënt heeft u invloed op het keurmerk van uw praktijk. Als belangrijk onderdeel van het toetsingsproces wordt er naar de mening van u als patiënt gevraagd. Uw mening blijft dus van belang. De praktijk wil zich steeds blijven verbeteren. Heeft u ideeën, opmerkingen of klachten? De praktijk neemt uw opmerkingen graag in ontvangst!
NPA verricht de certificering van de huisartsenpraktijk met grote zorg. Echter, ook als onze praktijk het kwaliteitskeurmerk heeft gekregen, blijven we als team verantwoordelijk voor het leveren van goede en verantwoorde zorg.
Patiënttevredenheidsonderzoek
In januari 2026 vindt de volgende audit plaats en hiervoor is een patiëntenvragenlijst voor beide huisartsen en de praktijk een onderdeel. We zouden het op fijn vinden, wanneer u deze vragenlijst(en) voor ons wilt invullen. Op deze manier verzamelen we feedback van uw ervaring over onze patiëntenzorg. Als we voldoende feedback hebben, gaan we dit als team evalueren en waar nodig evt. aanpassingen doen. Dit alles om de kwaliteit van zorg te kunnen waarborgen.
